צ'אט בוט – מה זה צ'אטבוט? ואיך הוא יכול לעזור לכם למכור יותר?

-

שם המשחק היום בעסקים הוא עבודה יעילה שחוסכת זמן, אנרגיה והרבה מאוד כסף. כדי לעשות זאת על בעל העסק לאמץ בנייה של תהליכי אוטומציה מתקדמים לעסק, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים ויצירתיות. הדרך הטובה ביותר לבנות תהליכי אוטומציה לעסק כיום היא באמצעות צ'אט בוט. מהו צ'אטבוט? כיצד הוא יכול להועיל לעסק שלכם? האם הוא באמת עוזר למכור יותר ולהגדיל הכנסות? תכינו לעצמכם משהו חם לשתות ותפנו 10 דקות מהזמן שלכם לקריאת מאמר זה ותוכלו לחסוך שעות רבות של עבודה מדי יום, שבוע וחודש בעסק שלכם.

נעים להכיר – צ'אט בוט כאן לשירותכם:

מהפכת הטכנולוגיה נוגעת בכל אחד ואחת מאתנו, לרבות בעלי עסקים שיכולים לנצל את הכלים הטכנולוגים השונים על מנת לייעל את העבודה בעסק, להפחית משמעותית בהוצאות על ידי חיסכון בשעות עבודה של עובדים וכמות הענקת שירות מהיר וטוב יותר ללקוחות העסק. הכירו את הצ'אט בוט. סביר להניח שכבר נתקלתם בו באתרים שונים ומגוונים וכעת תוכלו לעשות אתו היכרות מעמיקה יותר ולבחון כיצד הוא יכול לעזור לכם ולעסק שלכם. הצ'אט בוט הוא למעשה תוסף טכנולוגי אותו מחברים לתשתית מסוימת והוא יכול ל"שוחח" באופן ישיר מול הגולשים והלקוחות שלכם, להשיב על שאלות, לנתב את הפניות לגורמים האנושיים הרלוונטיים ואפילו למכור במקום נציגי מחלקת המכירות שלכם ללקוח. ישנם צ'אטבוטים באתר, בוואטסאפ, ברשתות החברתיות ועוד.

היתרונות של צ'אט בוט חכם לעסק שלכם:

  • חיסכון בזמן – תוכלו לחסוך משמעותית בזמן יקר על ידי שימוש בצ'אט בוט חכם שידבר עם הלקוחות שלכם במקומכם או במקום העובדים שלכם. ניתן לחסוך שעות רבות במהלך היום בשיחות שכאלה, לספק ללקוח מידע ומענה באופן אוטומטי בעזרת הצ'אט בוט ועד לביצוע פעולות מורכבות יותר כמו קביעות פגישות, חתימה על הסכמים ואפילו להציע ללקוח מוצרים למכירה.
  • חיסכון בכסף – חיסכון בזמני עובדים, שיפור תהליכי העבודה, חיסכון בזמן העבודה שלכם והפחתת המרחב הפוטנציאלי לטעויות שונות. כל זה יכול לסייע בחיסכון משמעותי בעלויות שילך ויגדל ככל שמדובר בעסק גדול יותר.
  • שיפור השירות ללקוחות – תוכלו לשפר ולייעל משמעותית את השירות ללקוחות שלכם, לספק להם מענה מהיר יותר לפניותיהם, תשובות לשאלות נפוצות, מידע מדויק ועדכני על המוצרים והשירותים שלכם ואפילו לקבוע עבורכם פגישה עם הלקוח, למכור לו מוצר ישירות דרך הצ'אט בוט ועוד.
  • ייעול תהליכי העבודה בארגון – יש פחות תלות בעובדים, ניתן להפחית בהוצאות על עובדים מסוימים, ביצוע עבודה בצורה יעילה יותר מגדילה גם את התוצרת בארגון ועוד.
  • עובד עבורכם 24 שעות ביממה – העסק פתוח 10-12 שעות ביום? הצ'אט בוט החכם שלכם יעבוד עבורכם 24 שעות ביממה.

 

סוגים שונים של צ'אטבוטים לפלטפורמות שונות:

כדאי להכיר שיש סוגים שונים של צ'אטבוטים אותם מטמיעים בפלטפורמות שונות. כלומר צ'אט בוט לאתר יהיה מעט שונה מצ'אט בוט לוואטסאפ, או מבוט לאינסטגרם. הרעיון שלהם צפוי להיות דומה אך המאפיינים שלהם עשויים להיות מעט שונים. לדוגמה: צ'אט בוט לפייסבוק יכול לפנות באופן אוטומטי לאנשים שעושים לכם לייק/מגיבים לכם בדף העסקי ולהציע להם לפתוח שיחה. לאחר מכן הוא יפעל במתכונת של עץ שיחה שתוכנן מראש ויספק תשובות לגולשים בהתאם לתגובות שלהם מול הצ'אט. כדאי להכיר את השימושים השונים שיש לבוטים הללו כיום.

שימושים שונים בצ'אטבוט לקידום הפעילות בעסק:

בוט נציג מכירות – מאמר זה מדבר בראש ובראשונה על השימוש בצ'אט בוטים חכמים לצרכי קידום מכירות והגדלת ההכנסות והרווחים בעסק. בוט חכם ומתקדם, המוטמע בצורה נכונה, יכול להפוך לנציג מכירות של העסק שלכם. לצורך העניין, אם יש לכם מוצרים למכירה, תוכלו להיעזר בו כדי למכור את המוצרים שלכם בקלות ובמהירות ללקוחות שלכם בצורה הבאה: הלקוח הפונה אליכם בוואטסאפ יוכל לבחור אם להיכנס לחנות, ליצור קשר עם נציג אנושי, לקבוע פגישה, לקבל תשובות לשאלות נפוצות, לברר פרטים אודות מוצר מסוים וכו'. בבחירת החנות יפתחו בפניו הקטגוריות, ובבחירת הקטגוריות יפתחו בפניו המוצרים עם המחירים והמידע עליהם. בלחיצה על מוצר יוכל הלקוח לקבל מידע מלא ומפורט יותר אודות המוצר, לצפות בתמונות וסרטונים בגלריה ועוד. הלקוח יוכל להוסיף מוצר "לסל הקניות" שלו ולעבור לעמוד התשלום. משם יוכל לבחור אם לשלם טלפונית מול נציג שירות או לשלם אונליין עם כרטיס אשראי בצורה מאובטחת. עם סיום התשלום ההזמנה תתעדכן במערכת הCRM שלכם שתשלח ללקוח גם קבלה בוואטסאפ ובמייל באופן אוטומטי.

שירות לקוחות – בוטים חכמים יכולים גם להעניק שירות ללקוחות שלכם, גם מעבר לשעות הפעילות הרגילות של העסק שלכם. נניח שלקוח רוצה לשאול משהו או לברר פרטים או מחיר אודות מוצר או שירות מסוים, הוא יוכל לקבל תשובה מדויקת באופן מידי באמצעות הצ'אט בוט החכם שלכם.

בוט לחתימת חוזה – עסקים רבים צריכים להחתים את הלקוח שלכם על חוזה או הסכם כלשהו. זה יכול להיות מנהל/ת חשבונות או יועצי מס למיניהם הרוצים להחתים את הלקוח על ייפוי כוח או דו"ח שנתי, ועד לחברות ביטוח או חברות אשראי הנדרשות בהחתמת הלקוח על מסמכים מסוימים.

זימון תורים – כיום לא צריך לדבר עם נציג אנושי בטלפון כדי להזמין תור לקליניקה או לקבוע פגישה עם המטפל. ניתן לפנות דרך הוואטסאפ ולהתנהל מול הצ'אט בוט החכם של בית העסק, לבחור את סוג השירות הרצוי, תאריך ושעה והמערכת תכניס אתכם לתור הרלוונטי, ותשלח ללקוח אישור לגבי מועד התור שלו.

בוט איסוף לידים – הלידים יגיעו מקפיינים שונים שלכם ברחבי הרשת. תוכלו כעת לאפשר להם ליצור אתכם קשר בוואטסאפ, ובאמצעות הצ'אט בוט החכם שלכם לספק להם מידע רלוונטי, לגרום להם להשאיר פרטים ולנתב את הפניה למחלקה הרלוונטית בארגון שלכם.