מערכות בינה מלאכותית משמשות אותנו במגוון רחב של צרכים בתעשיות שונות. בשנים האחרונות החל הAI להתפתח עם מגוון כלים טכנולוגיים שונים ומתקדמים המשדרגים משמעותית תוכנות CRM שונות במגוון רחב של צרכים שונים בארגון, החל מניתוח נתונים והפקת דוחות מידע חשובים, דרך שיפור השירות ללקוחות, מענה מהיר ומדויק יותר ללקוח, חיסכון בזמן עבודה יקר של העובדים בארגון, שיפור וייעול תהליכי עבודה שונים, מינוף שירותים ומכירות, שיפור שביעות הרצון של הלקוחות וכמובן שיפור חוויית הלקוח בתקשורת מול העסק שלכם. בעידן שבו כל בעל עסק, מקטן ועד גדול, עושה שימוש במערכת CRM שילוב של בינה מלאכותית (AI) במערכות CRM יאפשר יהנות ממגוון רחב של יתרונות.
מה תפקידה של הבינה המלאכותית במערכות CRM?
שילוב של בינה מלאכותית (AI) במערכות CRM יכולה להוביל למגוון רחב של יתרונות משמעותיים בניהול העסק, שיפור חוויית הלקוח ובסופו של דבר גם שיפור השירות ושביעות רצון הלקוח. כלי AI למיניהם עוזרים לשפר מגוון רחב של תהליכים בשימוש במערכות הCRM כדי לשפר את מסע הלקוח ובסופו של דבר גם את שביעות רצון הלקוחות מהטיפול בהם, שירות הלקוחות שהם מקבלים, המענה המהיר והמדויק יותר המתאים לצרכים שלהם ועוד. כמו כן, כלים טכנולוגיים מבוססי בינה מלאכותית יכולים לא רק להציג נתונים באופן יבש אלא להפיק מסקנות לגבי חיזויים עתידיים בשוק, להציג הצעות לשיפור ועוד.
שימוש בצ'אט בוט חכם ועוזרים וירטואליים:
אחת הדרכים הבולטות והטובות ביותר להשתמש בבינה מלאכותית במערכות CRM היא כמובן באמצעות צ'אט בוטים חכמים. אלה מאפשרים לנו לתת מענה מידי מדויק ללקוח, לטפל בשאלות נפוצות של לקוחות בזמן אמת, לנהל שיחה בהתכתבות עם הלקוח בצ'אט באתר, בפייסבוק או בוואטסאפ ואפילו לחמם לידים לפני שיחה עם נציג מכירות, או למכור להם באופן ישיר בחלון השיחה. ניתן יהיה להחתים לקוחות על מסמכים, לקבוע פגישות, להעניק מידע ראשוני לפני שיחה כדי לשפר ולייעל את השיחות עצמן ועוד. הינה כמה יתרונות משמעותיים של צ'אט בוטים חכמים:
- זמינות 24/7 – צ'אט בוט חכם יוכל להגיב ללקוחותיכם גם באמצע הלילה, גם בסופ"ש או בכל זמן שתגדירו אותו כפעיל לבחירתכם. כך תוכלו להעניק מענה מהיר ומקצועי ללקוחות שלכם בכל שלב שתרצו, ללא צורך בהתערבות אנושית, ולהוביל את הלקוח בהתאם לעץ שיחה חכם שיוביל את השיחה. תוכלו לקצר את זמני המענה וההמתנה של הלקוחות ולשפר את שביעות רצונם משמעותית.
- פתרון בעיות אוטומטי – אם ללקוח יש בעיה כלשהי כמו עיכוב במשלוח שצריך להגיע אליו, או שהוא רוצה לדעת היכן המשלוח עומד, אולי להגיש בקשה להחזר, לבדוק את הכתובת של החברה או שעות הפעילות שלה, או אפילו לקבל מענה לשאלות נפוצות – כל אלו הם דברים שהצ'אט בוט החכם יודע לענות עליהם.
- קביעת שיחות/פגישות – הצ'אט בוט החכם שלכם יוכל להוביל את הלקוח לשיחה עם נציג אנושי בכל שלב בהתאם לעץ השיחה שנתכנן מראש ולאפשר ללקוח להגיע בדיוק אל הנציג הרלוונטי, לקצר זמני המתנה וזמני שיחה ועבודה יקרים של העובדים, וזמן יקר ללקוח.
- חימום לידים – הצ'אט בו יכול להעניק מידע, תמונות, סרטונים ולחמם את הלקוח לפני מכירה או אפילו למכור לו באופן ישיר דרך קישור לתשלום בהזמנה בוואטסאפ או אונליין.
- מענה במגוון שפות – צ'אט בוט חכם מבוסס בינה מלאכותית יכול לתת מענה ללקוחות במגוון שפות.
ניתוח נתונים ודוחות אוטומטיים:
אחת היכולות הטובות והחשובות ביותר של מערכות AI ובכלל שילוב בינה מלאכותית (AI) במערכות CRM היא היכולת של הכלים השונים לרכז את הנתונים במקום אחד, להנפיק דוחות אוטומטיים לעובדים ומנהלים ואפילו לייצר תובנות המבוססות על מסקנות הנתונים והדוחות. אלו חלק מהיכולות של הכלים הללו:
- פילוח לקוחות – ניתן לפלח ולסווג לקוחות לפי פרמטרים שונים כמו אזור מגורים, גיל, מוצרים שהם רכשו/מתעניינים בו, וכן פרמטרים רבים אחרים. זה יאפשר לכם לתת מענה מדויק יותר לצרכי הלקוחות ולהתאים את אסטרטגיית השיווק שלכם לאותן קבוצות של לקוחות.
- משוב – המערכת תוכל לשלוח בקשת משוב באופן אוטומטי מהלקוחות לאחר התקשרות עמם. זה יכול להיות לאחר שיחה טלפונית עם נציג שירות הלקוחות, לאחר מענה בצ'אט, לאחר הזמנת מוצר באתר או אפילו לאחר X ימים מרגע קבלת המוצר כדי לוודא עם הלקוח שהוא מרוצה ממנו.
- אפסיילים חכמים – אפסיילים וקרוסיילים אלו דרכים נהדרות לוודא שהלקוח שרכש אצלנו מוצר ימשיך להזמין מאיתנו עוד ועוד מאותו מוצר וממוצרים אחרים שעשויים להיות לו רלוונטיים. ניתוח הנתונים במערכת על הלקוחות ושביעות הרצון שלהם, יכולה לאפשר להציע להם הצעות מדויקות למוצרים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים.
- הונאות – מערכות CRM בשילוב כלי בינה מלאכותית יכולים לזהות דפוסי קניה מסוימים האופייניים להונאות ובכך יכולה לספק ללקוחות שירות מאובטח ובטוח יותר.
זיהוי צרכי הלקוח וההתנהגות שלו:
כלי בינה מלאכותית המחוברים למערכת הCRM עוזרים לקחת את המידע בתוך המערכת, לעבד אותו לידי מסקנות שונות ובהתאם לכך לאפשר לכם לבצע פעולות אפקטיביות יותר מול הלקוח, לשפר את מסע הלקוח ולשפר את שביעות רצון הלקוחות בחברה שלכם. לצורך העניין המערכת תוכל לנתח אינטראקציות קודמות, היסטוריית גלישה, מוצרים שרכש, שביעות רצון ועוד. אלה יוכלו לעזור בשיפור השירות ללקוח, בשיפור הדיוק בנתונים בתחזיות המכירות, במניעת נטישת או הפחתת אחוז הנטישה של הלקוחות באתר ושל עמוד התשלום. המערכת אף תוכל להתאים מחירים בהתבסס על ביקוש, תמחור לפי מטבע מסוים ועוד.
העתיד הטכנולוגי כבר כאן – והוא מתפתח בקצב מהיר במיוחד:
אנו עדים לשימוש בטכנולוגיה מתקדמת בכלל ובבינה מלאכותית בפרט במגוון רחב של ענפים בתעשייה. שילוב של מערכות AI במערכות CRM יכול לספק לכם מגוון כלים נוספים ולחבר בין הנתונים השונים דרך מערכת אחת בצורה מסודרת, להפיק דוחות, לנתח נתונים ולשפר את מסע הלקוח ושביעות רצון הלקוחות שלכם.
חברת CRMERS מתמחה בהתאמה והטמעה של מערכות CRM בארגונים בכל סדר גודל, לרבות עסקים גדולים. החברה דואגת לסייע ביצירת מסע לקוח חווייתי, עשיר ומלהיב שמעניק שירות טוב, מדויק ומהיר יותר ללקוחות שלכם. תוכלו לשפר משמעותית את המענה ללקוחות, את שביעות רצון הלקוחות ובסופו של דבר גם את כמות המכירות וההכנסות בעסק. לפרטים נוספים ותחילת התהליך צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.