מערכת לניהול לידים ומתעניינים

-

אחד הכלים החשובים ביותר כיום לכל בית עסק וארגון הוא מערכת ניהול לקוחות (מערכת CRM) המסייעת כאמור בניהול הלקוחות בארגון. הלקוחות הם המשאב החשוב ביותר בעסק שלכם ולכן חשוב שתהיה לכם מערכת לניהול לידים ולקוחות המתעניינים בשירותים ובמוצרים שלכם. ניהול נכון של הלקוחות והלידים שלכם יאפשרו לכם לחסוך זמן, כסף ומאמץ וכמובן להעניק ללקוחות שלכם חוויית שירות טובה יותר על הדרך. אנו בחברת CRMERS נשמח לסייע לכם בבחירת מערכת הCRM הטובה והמתאימה ביותר לארגון שלכם ולסייע בהטמעתה בכל הכרוך בכך.

מהי מערכת לניהול לידים ולקוחות?

מערכת לניהול לידים ולקוחות זוהי מערכת המיועדת לאפשר לכם שימוש בכלי טכנולוגי ובחיבור לאינטרנט על מנת לרכב את הפעילות וההתנהלות מול הלקוחות שלכם. המערכת תקלוט את הלידים מהקמפיינים שלכם מרחבי האינטרנט ותוכלו לטפל בהם בצורה נעימה, מסודרת וחלקה על ידי ניתוב נכון של הלקוחות אל אנשי המקצוע הנכונים בעסק שלכם. כך למשל: לקוח המגיע מקמפיין ממומן שעשיתם בפייסבוק ומתעניין בשירות X שלכם. הוא יגיע אל המערכת לאחר שהשאיר פרטים באתר שלכם וינותב למחלקת המכירות או למחלקה הרצויה האחרת בהתאם לסוג המוצר/השירות שהוא מתעניין בהם. כעת, הנציג הרלוונטי מטעם החברה יוכל לטפל בלקוח ולדעת בדיוק מתי הוא השאיר פרטים, באיזה מוצר או שירות הוא התעניין ועוד.

היתרונות של עבודה עם מערכת CRM:

  • ריכוז כל הנתונים במקום אחד – תוכלו כעת לרכז את כל הנתונים של העסק שלכם, בדגש על ניהול הלידים והלקוחות שלכם במקום אחד, דרך מערכת אחת. ניתן יהיה לחבר אל המערכת כלים שונים באמצעות API ולשדרג את אופן השימוש במערכת, להרחיב את הפעילות והאפשרויות שלכם אך עדיין לנהל את הכול ממקום אחד כאשר כל הנתונים מסונכרנים יחד. תוכלו להפיק דוחות עם נתונים מלאים, להסיק מסקנות ולשפר ביצועים.
  • שירות לקוחות טוב יותר – תקשורת טובה היא הבסיס לשירות לקוחות מוצלח. ניהול מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם מבוססת על אותה תקשורת טובה, שתוכלו להעניק לו אותה באמצעות חוויית שירות איכותית ומקצועית, קיצור זמני המתנה לשירות, פתיחת כרטסת הלקוח לפני, במהלך ולאחר השיחות, מילוי פרטי הלקוח ותיעוד הפעולות והשיחות עמו ועוד.
  • בניית תהליכי אוטומציה – אחת הדרכים הטובות ביותר לנצל את המערכת שלכם היא באמצעות בניית תהליכי אוטומציה שיעזרו לכם לחסוך כסף, זמן ועלויות רבות, לשפר את מסע הלקוח שלכם ואת אופן הטיפול בלקוחות שלכם. נרחיב על כך בהמשך המאמר.
  • דשבורדים למנהלים – מערכת CRM תאפשר לכם גם ליצור דשבורדים מותאמים אישית לניהול העסק שלכם. עבור מנהלים הזקוקים למבט על במהלך היום מדובר בעמוד חשוב במיוחד בו יוכלו לבדוק את הביצועים של העובדים, המחלקות, הרווחים והנתונים החשובים השונים הנדרשים בטיפול יומיומי בארגון.
  • שיפור הפרודוקטיביות – באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים ועבודה אפשרית כמעט מכל מקום ומכל מכשיר, תוכלו לשפר ולייעל את דרכי העבודה שלכם, הזמינות שלכם ושל העובדים שלכם ואת השירות ללקוחות שלכם. תוכלו להספיק יותר בפחות זמן ומאמץ, להעניק שירות מתקדם וזמין יותר ובסופו של דבר גם להגדיל רווחים.

 

כיצד מבצעים התאמה נכונה של המערכת לצרכי העסק?

על מנת להפיק את המירב ממערכת ניהול הלקוחות שלכם אתם צריכים לבחור את המערכת הנכונה לעבוד איתה. יש אלפי מערכות ברחבי האינטרנט, גם ישראליות וגם זרות, ואתם רוצים לבחור את זו שתתאים לכם ביותר. איך עושים זאת? מאפיינים תחילה את מבנה העסק ואת הצרכים שלכם מהמערכת. מגדירים את מטרות השימוש במערכת ולוקחים בחשבון גם פוטנציאל צמיחה של העסק/הארגון, הכיוונים אליהם שואפים להתפתח ועוד. לאחר שכלול כל הנתונים בודקים את האופציות הטובות ביותר בשוק כיום ובוחרים את המערכת המתאימה ביותר. אנו בCRMERS ממליצים בחום על ZOHO ועל מערכת MONDAY כאופציות הטובות ביותר אך נשמח לבחון את האפשרויות השונות בהתאמה לצרכי העסק שלכם.

בניית תהליכי אוטומציה בשילוב עבודה עם מערכת הCRM שלכם:

על מנת להגדיל את הרווחים בארגון ולשפר את השירות ללקוחות שלכם יש כמה פעולות שתוכלו לבצע. אחת מרכזית שבהן היא בניית תהליכים אוטומציה בארגון. ככל שעוברות השנים בעלי עסקים הופכים עמוסים יותר, תהליכים שונים בעסק הופכים למסובכים, מסורבלים ועמוסים יותר והלקוחות דורשים הרבה יותר. תקראו להם האינפלציה התפתחות העסקית בעידן הנוכחי אם תרצו. כדי לעמוד בקצב של ההתפתחות שהלקוחות דורשים צריך יהיה לעשות שימוש בתהליכי אוטומציה שונים שיחסכו לארגון משאבים, זמן, הוצאות יקרות וכוח אדם. כך תוכלו להעניק שירותים מהירים וטובים יותר ללקוחות שלכם באמצעות הכלים הטכנולוגיים, קיצור זמני המתנה לשירותים, מתן תשובות מיידיות באמצעות צ'אט בוטים חכמים וניהול הארגון והלקוחות שלכם בצורה יעילה יותר.

דוגמה לתהליך אוטומציה בשילוב מערכת לניהול לידים ומתעניינים:

ליד הוא אדם שהשאיר פרטים באתר שלכם והתעניין במוצר. הוא הגיע לאתר או לדף הנחיתה שלכם, בו הוא השאיר פרטים, לאחר שהגיע אליכם מרחבי הרשת. זה יכול להיות פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל, ממנוע החיפוש האורגני של גוגל, מיוטיוב, מאחת הרשתות החברתיות, מחבר שהמליץ במייל, ממאמר שלכם שקרא באינטרנט, התרשם לטובה ונכנס לאתר שלכם ועוד. לאחר שהשאיר פרטים באתר שלכם הוא ינותב ישירות למחלקת השירות הרלוונטית בהתאם למוצר/השירות שהוא מעוניין בו. לאחר מכן הוא הודעה אוטומטית בוואטסאפ המודה לו על השארת הפרטים וההתעניינות בשירות ופותחת מולו עץ שיחה אוטומטי כדי לדעת באיזה מוצר/שירות הוא מתעניין. בנוסף, הצ'אט בוט החכם יוכל לענות על שאלות נפוצות, להציג מידע על מוצרים ושירותים בארגון ואפילו לסייע ללקוח בקביעת פגישה/שיחה עם נציג אנושי. לאחר התהליך כולו המערכת תעדכן את תאריך הפגישה/השיחה במערכת, תשלח ללקוח אישור/זימון לשיחה ותזין את הזמנת השיחה במערכת שלכם. תהליך זה חוסך את הצורך בשיחה אנושית מקדימה, מתן תשובות על שאלות נפוצות ללקוח והצורך בקביעת שיחת מכירה/פגישה/שיחת ייעוץ בתאריך ושעה מסוימים מול נציג השירות האנושי.

רוצים גם אתם לשדרג את הפעילות בעסק שלכם? צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.