העולם העסקי היום הוא מאד תחרותי ויש לכך לא מעט סיבות, ביניהן כמובן גם החדשנות הטכנולוגית שהכניסה לא מעט פרמטרים שמאפשרים למגוון של בתי עסק קטנים וגדולים להתייעל. כך למשל מערכות CRM שונות מאפשרות למגוון של עסקים לקבל מעטפת ניהולית מקיפה שמאגדת את כלל פעילות הלקוחות מרגע ההתעניינות ועד לרגע בו הם הופכים ללקוחות חוזרים. בדיוק לשם כך, כאשר אתם מטמיעים CRM בארגון חשוב שתהיה לכם הכשרת עובדים לשימוש אפקטיבי במערכת CRM על מנת שאפשר יהיה לייעל את תהליכי השיווק, המכירה ושירות הלקוחות. סקרנים? בואו לקבל את כל הפרטים.
מהי מערכת CRM ואיך היא מייעלת את הארגון?
בבסיסה, מערכת CRM היא מאגר מידע מתקדם המאפשר לאסוף ולנתח נתוני לקוחות מקיפים. מידע זה כולל מאפיינים דמוגרפיים, דפוסי צריכה, העדפות אישיות ומידת שביעות רצון. איסוף נתונים אלו מתאפשר באמצעות מגוון ערוצים ביניהם טפסים מקוונים, רשתות חברתיות ואינטראקציות עם נציגי שירות. לאחר מכן מערכת הCRM עוזרת לכם להשתמש במידע שנאסף באופן חכם בעזרת ניתוחים מתקדמים, זיהוי מגמות, הבנת צרכי הלקוח ואף זיהוי התנהגות עתידית. הפרמטרים הללו מסייעים לכם להתאים הצעות, לייעל קמפיינים שיווקיים ולספק חווית לקוח משופרת ברמה משמעותית.
בעזרת CRM נוכל לשפר באופן משמעותי את חוויית הלקוח ולהביא לנאמנות הלקוחות לאורך זמן. המערכת מאפשרת לנו לעקוב אחר כל נקודת מגע עם הלקוח מהרגע שהוא יוצר קשר ראשוני ועד לסיום העסקה. הידע החשוב הזה מאפשר לנו לספק שירות שהינו מותאם אישית, לפתור בעיות במהירות ולהקדים צרכים עתידיים. באמצעות מערכת CRM בהתאמה אישית נוכל להטמיע תהליכי אוטומציה ידידותיים למשתמש ביניהם תזכורות אישיות ללקוחות על מנת להציע הצעות לרכישה חוזרת של מוצרים שבקרוב עומדים לרדת מהמדף. כל פעולה שכזאת מגדילה את תחושת הקרבה של הלקוח לעסק, משפרת את חוויית השימוש ומחזקת את הנאמנות למותג וכך מעודדת רכישות חוזרות.
הכשרת עובדים לשימוש אפקטיבי במערכת CRM – כך תעשו זאת נכון
מערכת CRM מאפשרת לנהל צוותים ולעקוב אחר ביצועים באופן יעיל. המערכת מספקת תובנות לגבי ביצועי מכירות, יעילות העובדים ועמידה ביעדים העסקיים. נתונים אלו מסייעים למנהלים בדרג גבוה יותר לקבל החלטות מבוססות נתונים לאפקטיביות גבוהה יותר, לזהות צווארי בקבוק ולייעל את תהליכי העבודה. מערכת CRM גם מאפשרת תקשורת ושיתוף פעולה בין צוותים שונים, מה שמשפר את היעילות הארגונית ואת שביעות רצון העובדים.
הגעתם לרגע בו אתם מעוניינים להוביל את הארגון שלכם אל עולם דיגיטלי וחדשני יותר וזוהי ללא ספק החלטה חשובה גם להווה וגם לעתיד העסקי שלכם. כאשר אתם מחליטים על הטמעת מערכת CRM חשוב שתדאגו גם לכך שתהיה כשרת עובדים לשימוש אפקטיבי במערכת CRM שתוכל לייעל את העבודה על הצד הטוב ביותר כי בסופו של דבר מדובר על השקעה משמעותית בארגון שתאפשר לכם לשפר את קשרי הלקוחות, להגדיל רווחיות וליהנות מהחדשנות הטכנולוגית שממשיכה להתפתח בתקופה זו ולהוביל ארגונים רבים להצלחה. הדרכה יסודית של העובדים יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה דרכים:
- הדרכה פנימית – הדרכה מטעם הארגון עצמו על ידי איש מקצוע המתמחה בתחום ומסביר את הפונקציות השונות של המערכת על מנת שהעובדים יפיקו ממנה את המידע הנחו לביצוע תפקידם על הצד הטוב ביותר.
- הדרכה חיצונית – אם החברה דרכה אתם מטמיעים את המערכת מבצעת הדרכות תוכלו לשלוח את העובדים להדרכה חיצונית ומקצועית דרך החברה שגם כך כבר מכירה את הצרכים של הארגון שלכם ותוכל להדריך את העובדים לפעול על סמך ההיכרות ובכלל ללמד על המערכת.
- הדרכה פרטנית במהלך הטמעת המערכת – בזמן הטמעת המערכת הדרכה פרטנית לעובדים בזמן אמת תוכל לסייע לשימוש אפקטיבי וזה גם יהיה זמן מצוין למענה על שאלות.
הדרכה טובה אינה מסתכמת רק בהסבר טכני על אופן השימוש במערכת. היא צריכה לכלול גם הבנה מעמיקה של התהליכים העסקיים שהופכים ליעילים יותר באמצעות מערכת CRM. העובדים צריכים להבין כיצד המערכת תומכת במטרות הארגון וכיצד היא מסייעת להם בביצוע המשימות היומיומיות שלהם. ככל שהבנה זו תהיה ברורה יותר המערכת תאפשר לעובדים להשתמש בה בצורה יעילה יותר ולהפיק ממנה תובנות חשובות שיכולות לשפר את תהליכי העבודה. הכשרת עובדים לשימוש אפקטיבי במערכת CRM יכולה לסייע בהפגת ההתנגדות לשינוי, במידה וישנה כזאת ולהקל על הארגון במסע החדש שלו להתייעלות גבוהה ולפרודוקטיביות טובה יותר.
מה העתיד צופן לתחום הCRM?
התקופה החדשנית בה אנו נמצאים ממשיכה להפתיע ועתידן של מערכות CRM הולך להמשיך ולהשתפר. המערכות מתכוונות להתממשק אל טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML) בצורה נרחבת, מה שיוביל אל אוטומציה של תהליכים ולניתוח מעמיק של נתונים וחיזוי התנהגות הלקוחות. באמצעות שימוש ב-AI, מערכות הCRM יספקו המלצות המותאמות אישית ויחזו מגמות ודפוסי התנהגות עתידיים, כמו גם זיהוי הזדמנויות מכירה. צ'אטבוטים המבוססים על AI ישפרו את זמינות השירות ויעניקו מענה מהיר ויעיל לכל שאלה.
הלקוחות מצפים כיום לחוויה אישית ומותאמת ודרישה זו תוביל למערכות CRM מתקדמות יותר. המערכות יספקו יכולות מתקדמות ליצירת אינטראקציות רלוונטיות, דבר אשר יוביל לשיפור חווית הלקוח ולחיזוק נאמנותו של הלקוח למותג. מעבר לכך יהיה צורך מהותי בחיבור המערכות אל פרוטוקולי אבטחה חזקים יותר לשמירה על נתוני הלקוחות באופן מאובטח. משמע, יישום של טכנולוגיות הצפנה וניהול הרשאות מתקדם כתוצאה מהחמרת הרגולציות בתחום אבטחת מידע.
מערכות אלו הופכות מיום ליום לחלק בלתי נפרד מכל ארגון או בית עסק קטנים וגדולים וככל שבעלי הארגון ישקיעו במערכת חכמה וחדשנית המאפשרת התממשקות עם כל מערכות החברה כך הארגון יוכל להגיע אל תוצאות מקסימליות ואל פרודוקטיביות גבוהה יותר לא רק מבחינת ניהול לקוחות, אלא מבחינה ניהולית ומערכת יחסים טובה יותר עם עובדי הארגון.
כל ארגון זקוק לליווי מקצועי המתאים לו אישית
כאשר מדובר על ליווי מקצועי למטרות עסקיות שונות זה לא סוד שכל ארגון זקוק לכך שיהיה לו צוות מקצועי עליו יוכל לסמוך ולקבל את המעטפת המושלמת. מערכות CRM הן לא דבר של מה בכך וחשוב להטמיע אותן אך ורק באופן מקצועי. לצד זאת, גם ההדרכה והכשרת העובדים חייבת שתהיה מותאמת אישית לצרכי הארגון ולעובדים. פעילות משותפת בתהליך זה תוביל אל הצלחה משמעותית, פרודוקטיביות גבוהה וניהול לקוחות מיטבי כך שכל מה שאתם תצטרכו לעשות זה להמשיך ולנהל את העסק כרגיל ולתת למערכת לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם העובדים ועם הארגון שלכם.
חברת Crmers הוקמה על ידי צוות מומחים טכנולוגיים מנוסים שהגיעו לתחום לאחר שחוו בעצמם את הקושי במציאת פתרונות טכנולוגיים המותאמים ללקוח וזיהו את הצורך בחברה שמספקת פתרונות אמיתיים ואיכותיים להטמעת מערכות מידע ותהליכים מורכבים. לאחר שנים של ייעוץ עסקי, ארגוני ושיווקי והטמעת מאות מערכות CRM ומרכזיות בענן הבנו שהטמעת CRM היא יצירת בסיס לצמיחה ולכן אנו מציעים ערך מוסף של מיפוי ארגוני, פיננסי ושיווקי מעמיק ויוצרים תהליכי עבודה המותאמים לחזון החברה, תוך התאמת מערכת ה-CRM לצרכי הארגון ולא להפך. צרו עמנו קשר עוד היום, נשמח לעמוד לשירותכם ולהוביל את הארגון שלכם אל עולם טכנולוגי חדש, יעיל ומתקדם יותר.