העולם העסקי כיום הוא עולם מאד תחרותי וחברות רבות מחפשות את הכלים שיאפשרו להן לייעל את הפעילות ולשפר את הביצועים. שני כלים משמעותיים ובעלי נוכחות מאד דומיננטית כיום למטרה זו הם מערכת CRM ומערכת ERP. אינטגרציה בין CRM למערכות ERP בעוד שלכל מערכת מטרה שונה, השילוב ביניהן יכול בהחלט להוביל לשיפור וניהול האינטראקציות עם הלקוחות, הגדלת המכירות וניהול הארגון על הצד הטוב ביותר. סקרנים? בואו לגלות יותר.
מהי מערכת ERP ואיך היא מייעלת את הארגון?
מערכת ERP משמשת כאמצעי מרכזי לניהול ותיאום תהליכים פנים ארגוניים ביניהם ניהול כספים, משאבי אנוש, מלאי ושרשרת אספקה. היא מציעה פלטפורמה אחידה המאפשרת לארגון לשלוט ולנהל את כל פעילויותיו השונות בצורה יעילה ומתואמת. מערכת זו מאפשרת זרימת מידע חלקה בין המחלקות השונות בארגון, מונעת כפילויות ומייעלת את תהליכי העבודה. מערכות ERP תומכות בתהליכי קבלת החלטות באמצעות מתן נתונים בזמן אמת וניתוח הנתונים ומסייעות למנהלים לקבל החלטות נבונות ומהירות יותר. המערכת ממפה את כל התהליכים העסקיים המתרחשים בתוך הארגון ומספקת כלים לניהול, תפעול וניתוח של מידע עסקי בזמן אמת. המודולים השונים במערכת מאפשרים חלוקה מדויקת של תפקידים ואחריות וכל זאת תוך שליטה ובקרה בתהליכי הארגון.
כיצד מערכת CRM מאפשר ניהול קשרי לקוחות יעיל יותר?
בניגוד למערכות ERP, מערכת CRM מתמקדת בניהול קשרי לקוחות ושיפור חוויית הלקוח. היא משמשת כמאגר מידע מרכזי לניהול אינטראקציות עם לקוחות, מעקב אחר נתוני לקוחות וניתוח התנהגות לקוחות. מערכות ,CRM בין אם מדובר על Fireberry ובין אם מדובר על מערכת אחרת, מאפשרות לעסקים רבים קטנים וגדולים ליצור ולנהל קמפיינים שיווקיים ממוקדים, לשפר את שירות הלקוחות ולייעל את תהליכי המכירה. בעזרת ניתוח נתוני לקוחות החברות יכולות להתאים אישית את הצעותיהן ולשפר את שביעות רצון הלקוח, דבר המוביל להגדלת מכירות ובניית אמון מול הלקוחות. ניתוח דפוסי התנהגות מאפשר זיהוי מגמות ואיתור צרכים, פעולות אשר עוזרות לבנות אסטרטגיה שיווקית חכמה ולנהל תהליכי מכירה אפקטיביים יותר.
אינטגרציה בין CRM למערכות ERP – השילוב המנצח למקסימום יעילות עסקית
למרות ששתיהן משמשות למטרות שונות, מערכות CRM ו-ERP יכולות להשלים זו את זו ולספק פתרון מקיף לניהול עסקי. אינטגרציה בין CRM למערכות ERP הוא שילוב בין המאפשר זרימת מידע חלקה בין מחלקות שונות בארגון ומספק תמונה מלאה ועדכנית של פעילות החברה. מידע על לקוחות ממערכת CRM יכול לשמש לעדכון נתוני מלאי במערכת ERP ומידע ממערכת ERP יכול לסייע בהתאמת הצעות מכירה במערכת CRM. עסקים עם מבנה ארגוני מורכב ועם נפח מידע גדול כמו חברות ייצור וקמעונאות ימצאו את השילוב הזה כמועיל במיוחד. האינטגרציה בין שתי המערכות מאפשרת סנכרון בזמן אמת של נתונים, דבר אשר מייעל תהליכים, מפחית טעויות ומשפר את תהליכי קבלת ההחלטות בארגון.
מהם היתרונות המרכזיים של האינטגרציה בין שתי המערכות?
כאשר אתם כארגון מחליטים לבצע אינטגרציה בין CRM למערכות ERP אתם בדרך הנכונה לייעול משמעותי ופרודוקטיביות גבוהה. היתרונות הם בעיקר:
- גישה לנתונים מלאים על לקוחות ממערכת ה-ERP המאפשרת מתן שירות לקוחות מהיר ומותאם אישית יותר.
- שיתוף נתוני מלאי וזמינות מוצרים ממערכת ה-ERP עם מערכת ה-CRM המאפשר לצוות המכירות לספק הצעות מדויקות ולסגור עסקאות מהר יותר.
- אינטגרציה בין CRM למערכות ERP מפחיתה עבודה ידנית וחוסכת זמן.
- עדכוני מלאי בזמן אמת ממערכת ה-ERP לתוך מערכת CRM מאפשרות לצוותי המכירות קבלת תמונה מלאה של מצב המוצרים ואיך להציע ללקוחות בזמן אמת את המוצרים במלאי.
תמיד תדאגו לכך שיהיה לכם על מי לסמוך
הבנת ההבדלים בין מערכות CRM ו-ERP היא קריטית לניהול עסקי יעיל. בחירה נכונה של מערכת או שילוב ביניהן תלויה בצרכים הייחודיים של כל עסק. אינטגרציה חכמה בין שתי המערכות מאפשרת לארגון שלכם למקסם את הפוטנציאל הטמון בשתיהן ולשפר משמעותית את ביצועיו העסקיים. את כל התהליך הזה חשוב שתעשו אך ורק עם ליווי מקצועי נכון על מנת שגם הטמעת המערכות תהיה ברמה הגבוהה ביותר וגם האינטגרציה ביניהן תוכל להוביל אל התוצאות אליהן אתם שואפים.
חברת Crmers הוקמה על ידי אנשי טכנולוגיה מנוסים מתחומים מגוונים במטרה לספק לכם פתרונות אמיתיים ואיכותיים בהטמעת מערכות CRM, לאחר שגילו כי מרבית המערכות הקיימות אינן עונות על צרכי הלקוח וגורמות לבזבוז משאבים וזמן. לאחר שנים של ייעוץ עסקי וארגוני, אנו מוסיפים ערך מוסף באמצעות מיפוי ארגוני, פיננסי ושיווקי מקיף, בניית תהליכי עבודה המותאמים לחזון החברה שלכם והטמעת מערכת CRM המותאמת אישית ומהווה בסיס לצמיחת החברה. צרו עמנו קשר עוד היום, נשמח להוביל אתכם להצלחה.