אוטומציה שיווקית: הגדילו את כמות הפניות ואחוזי הסגירה עם אוטומציות חכמות

-

ככל שאנו מתקדמים עם השנים אנו עדים לצמיחה המטאורית שעושה הטכנולוגיה במגוון רחב של תחומי החיים שלנו. האפשרות לגלוש באינטרנט מכל מכשיר כמעט, בין אם מדובר בטלפון נייד, טאבלט, מחשב נייד או מחשב נייח, מאפשרת לנו לעשות שימוש בטכנולוגיה הזו בכל מקום, לסנכרן את כל הנתונים ולחבר את השימוש בכלים השונים ובמכשירים השונים לטובת שיפור ושדרוג הפעילות בעסק שלנו והתפעול היומיומי שלו. לצד אלה התפתח ענף שלם המתייחס לתהליכים אוטומציה בארגון שאמורים לחסוך זמן וכסף ולשפר את השירות ללקוחות, שיפור האפקטיביות של העובדים בארגון ושיפור תהליכים שונים בו. אוטומציה שיווקית היא בגדר אומנות וחשוב שתעבדו עם חברה מנוסה ומקצועית שתלווה אתכם בתהליך בניית תהליכי אוטומציה בארגון שלכם.

כיצד אוטומציה שיווקית באה לידי ביטוי בשירות שאנו מספקים ללקוחות שלנו?

אוטומציה שיווקית יכולה לבוא לידי ביטוי כמעט בכל מחלקה ואספקט של הארגון שלכם. אלו הם רק חלק מהדוגמאות המוות יתרונות משמעותיים לשימוש באוטומציה שיווקית בארגון שלכם:

  • שיפור תהליכים וזרימת עבודה – באמצעות שילוב של תהליכים אוטומטיים וכלים טכנולוגיים שונים תוכלו לחסוך זמן יקר, לשפר את זרימת העבודה וההתנהלות בין העובדים ומול הלקוחות שלכם ועוד. תוכלו לשפר את האפקטיביות בארגון בהתאם לאופי הפעילות שלו (מענה מהיר יותר ללקוחות, איסוף נתונים להפקת דוחות אוטומטיים, שליחת מסרים, ניהול קמפיינים, שיפור קו ייצור ועוד).
  • חיסכון בזמן (גם ללקוחות) – זמן הוא משאב יקר יותר מכסף והוא גם עולה לבעל העסק לא מעט. שיפור בתהליכי אוטומציה בעסק יכולים לעזור לחסוך בזמני עבודה של עובדים, לייעל ולשפר את התפקוד שלהם ואף לחסוך זמן ללקוחות, למשל בהמתנה לנציג אנושי לצורך קבלת תשובה/מענה בנושא מסוים.
  • מענה גם בשעות לא שגרתיות – באמצעות כלים שונים ניתן להעניק ללקוחות מענה אוטומטי מהיר לשאלות שלהם. לעתים רבות יש ללקוחות פוטנציאליים או קיימים שאלות שכיחות שחוזרות על עצמן. במקום לבזבז זמן יקר של נציג טלפוני במתן מענה שחוזר על עצמו שוב ושוב, ניתן לעדכן צ'אט בוט שיעניק תשובות אוטומטיות לשאלות נפוצות וכאשר הלקוח רוצה לשאול שאלה שלא מופיעה ברשימת השאלות-תשובות של הצ'אט, יוכל לקבל מענה אנושי לשאלתו.
  • שימוש בנתונים ללימוד העדפות הלקוח – המערכת תאסוף נתונים מקמפיינים ומכל הפעילויות השונות של העסק ותציג אותם במאגר הנתונים במערכת לפי הסעיפים הרלוונטיים ו/או בדוחות שניתן יהיה להוריד ולהנפיק מהמערכת. תוכלו לנתח את הנתונים בצורה ברורה ומקצועית יותר ולהסיק מסקנות לטובת שיפור ביצועים בעסק.

מהו מסע הלקוח שלנו?

מסע לקוח הוא בעצם התהליך שעובר הלקוח מהרגע שהוא נחשף לשם המותג שלנו לראשונה ועד הרגע שבו הוא הופך ללקוח משלם. למעשה, יש המחשיבים את מסע הלקוח גם בתקופה שאחרי שהפך ללקוח באופן רשמי שכן המטרה של כל עסק כיום היא שלקוחות ימשיכו בסופו של דבר לרכוש מהעסק שוב ושוב. לכן, חשוב יהיה להמשיך את מסע הלקוח גם לאחר הרכישה, לתת ללקוח ערך רב ולבצע מעקב אודות רכישות חוזרות, חידוש מלאי וכו'.

מדוע חשוב לשלב אוטומציה במסע הלקוח שלנו?

שילוב של אוטומציה שיווקית במסע הלקוח שלנו יאפשר לנו לשפר ולייעל את התהליכים השונים בארגון ובהתנהלות מול הלקוח, לחסוך בזמן ובעלויות עבודה ועובדים ולשפר את השירות שאנו מציעים. יש כמה וכמה דרכים לשלב תהליכי אוטומציה בארגון שלנו.

כיצד נוכל לשלב אוטומציה שיווקית בעסק שלנו?

אוטומציה יכולה להשתלב בכל תחומי הפעילות של העסק שלנו אך אוטומציה שיווקית מתייחסת בעיקר לתהליך המכירה וההתנהלות מול הלקוח, או למסע הלקוח אם תרצו. הליכים אוטומטיים הקשורים להיבט השיווקי בעסק שלנו יכולים להשתלב במגוון דרכים: החל מניהול הקמפיינים והקהל המגיע מהמקפיינים, דרך התנהלות מול לידים חמים וקרים ועד לשלבי המכירה ואחריה.

דוגמאות לתהליכים בארגון המבוססים על אוטומציה:

  • מענה אוטומטי בוואטסאפ – לקוח השולח פניה את תמיכת החברה דרך הוואטסאפ או הצ'אט באתר שלכם, יכנס לשיחה עם צ'אט בוט חכם המתוכנת מראש להעניק תשובות לשאלות נפוצות. במקום לבזבז זמן יקר של עובד תוכלו לחסוך את עלויות העובד או את זמן העבודה שלו כדי לספק תשובות ומענה במקרים בהם באמת צריך אותו. הלקוח מצד שני יקבל מענה אוטומטי, מידי ומדויק לשאלות שלו, גם אם מדובר באמצע הלילה ומשרדי החברה סגורים.
  • הרשמה לתפוצה/ סדרת מיילים בתפוצה – לקוח ראה פרסומת שלכם בפייסבוק, נרשם באתר להורדת ספר דיגיטלי או כדי לקבל פרטים אודות המוצר/השירות שלכם. הליד מועבר אוטומטית למערכת הCRM שלכם עם הפניה של הלקוח. הליד מנותב אוטומטית למחלקה הרלוונטית בהתאם לטופס בו הוא מילא פרטים. בנוסף הליד נרשם לרשימת התפוצה שלכם לקבלת עדכונים נוספים במייל. במידה ותרצו תוכלו לייצר גם סדרת ניוזלטרים שתישלח לאותו אדם שמשאיר לכם פרטים באופן אוטומטי ואפילו בימים שתבחרו.
  • תהליך קביעת תור/פגישה – נניח שיש לכם קליניקה בה אתם מקבלים אנשים לטיפול. תוכלו לאפשר ללקוחות למלא טופס אפיון/בריאות מקדים באתר שלכם, ובלחיצת כפתור לקבוע תור לקליניקה בשעות הפעילות הפנויות שיהיו מסונכרנות עם מערכת כמו קלאנדלי למשל שתוכל לסנכרן את הפגישות שלכם גם במערכת הCRM שלכם וגם בגוגל קאלנדר שלכם.
  • מילוי טפסים – ניתן לאפשר ללקוח למלא אפסים בצורה דיגיטלית כולל חתימה דיגיטלית ולחסוך זמן יקר של התנהלות בין נציג השירות ללקוח, תוך שאתם מאפשרים ללקוח זמן ונוחות לעבור על המסמך והנאמר בו ולמלא אותו בנחת.

איך נוכל לבנות תהליכי אוטומציה באמצעות מערכת CRM לארגון שלנו?

באמצעות אסטרטגיה חכמה המבוססת על אפיון מלא של העסק, השוק וקהל היעד ניתן יהיה לבנות תהליכי אוטומציה שיווקית שיגדילו את כמות הפניות ואחוזי הסגירה שלכם בעסק. לפרטים נוספים אנו בCRMERS נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם באפיון והטעמת הליכי אוטומציה בעסק שלכם.